بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-نقدی بر مقاله نو اندیشی- دینی خداپرستان سوسیالیست- گریز ازعقل گرائی معتزلی- متعلق به سایت –صدای مردم—فرایند شکل گیری ونظامی سازی وسیستمی کردن- وتکامل نظریه ها واندیشه ها- و –اگاهی های- اجتماعی- مابین خدا پرستان اسلامی باماترلیست های سوسیالیست با هم فرق ماهوی دارد- واساسا –دین الهی با سیستم سازی های اجتماعی- اقتصادی دریک تیپ وگروه نیست دوراه کاملا متمایز را طی میکنند وبا دید وفرایند مادی نمی توان چالش وقصاوت درباره دین الهیدکرد البته تحلیل های کلی عقلانی- امکان پذیر است- امروزه با معیارهی توصیفی وظاهرسنج وبا برخورد های نسبیبه عوامل وفاکتورها قابل شناخت تاریخ این نوع برداشتها نشان از شکست های متوالی داده است- واگر درجائی کوه بلندی ساخته است ودرجائی هم دره هولناکی رابوجود اورده است وسیر فلسفی وعلمی همیشه از وجود مشکلاتی که یا وجود داشتند ویا نوظهور خلق شدند عقب تر است وبیشتر نقش ترمز داشتند تا موتور باشند- ول یدر دراز مدت امکان کشف انان مهیا میشود گرچه سرعت زمانی دربعضی عوامل نسبت به گذشته کمی سریع تر است در هرموضوعی فاکتور انسان وارد شودما وراد یک عالم بسیار پیجیده هستیم که جمع وجور کردن انها وسیستم واحد دادن وهمانگی ایجاد کردن درتمام ابعاد تا امروز امکان پذیر نبوده داست وجلب رضایت انسان عامل اساسی که جبر وتحمیق درنهایت کاری از پیش نمیبرد علوم انسانی درشناخت معیار های دربر گیرند پیدیدهای فردی واجتماعی انسان محور هیچگاه کامل ودرجوامع انسانسی یک سان نبوده است جزاندکی بهترین درجه کاربردی ان بین شانزده درصد تا چهل وپنچ درصد استکه میبایست برای رسیده به یک نتچه معقول تا شصت بار تصحیح شود تا به نتجه نسبی برسیم انهم بیادسعی علمی بالا والائی داشته باشیم ودربعضی موارد تا هشتاد تصحیح های پیچیده اماری بایدانجام بگیرد که امروز این حقایق کاغذی ونظریه پردازی است وگرنه شکست حتمیئ است انچنانکه تا امروز مداوم باشکستهای فاحش سیستمی اجتماعی و-اقتصادی – انسانی روبروهستیم وخواهیم بود- ولی در اسلام وضع به صورت دیگری است –از ریل دیگری سود میجوید وان قوانین وحی است که بادرنظر گرفتن شرلیط جزئی وفرعی اش میتواند حتی به ایده ال اندیشه نظام برترین نائیل شود—مطالب را نمیتوان ساده انگاری کرد وحداقل میبایست در ازمایشگاه تاریخ هم سری زد تاا ز حقایق واقعی دور نشویم- وحقایق کاذبی را راست نپنداریم- موضوع –نقد وحذف عناصر واجزای نا کار امد وغیر مفید همیشه به سادگی امکان پذیر نیست فلج اطفال چگونه میشود به سادگی حذف کرد؟؟ وگاهی باید کلیه معیوب را حذف کنیم- که خود مشکلاتی رابوجود میاورد- عناصر مفید همیشه به راحتی با عناصر قبلی هماهنگی پیدا نمیکند لازمه اش یک تحول همه جانبه در عناصر تشکیل دهند یک نظام است درعلوم انسانی همیشه مشکلات به سادگی خوداش رانشان نمیدهد حتی ممکن است قرن ها ضعف و مشکلاتش را افراد درک نکنند وتصور کنند که بهترین مکتب دارا هستند بعضی دانشمندان غرب علت تعصب جاهلی راهم برهمین اساس تحلیل میکنند مانند محدود کردن تعدد زوجات و تغیر قبله ومانند ان- دلیل ی همیشه وجودندارد که باگذشت زمان وبعضی تحولات انسان تغیرکلی وسازنده بکند- درهرحال رضایت انسان یک امر پیچیده است وهرکسی انتظارات وخواسته هائی دارد که انهارا واقعی وحقیقت میداند- تکنولوژی خانواده گسترده را بی جهت کوچک کرد که علت اصلی ان سود اوری زیادبود که تصور میکرد پیشرفت زیادی را ایجاد میکند وامروزه کاملا به اشتباه بودن ان پی بردند- انسان اگر درجهت تمایلات اش حرکت کند تحمل پیدا میکند و وعشق میورزد- واگر برخلاف میل واراده اش حرکت کند دچار یاس فلسفی میشود وگاهی خود کشی میکند ودرک این موضوع که انسان مانند ماشین چه در جسم وچه در روح دارای قوانین متقن وخاصی است ولی بسیار پیچیدتر است که به درک واقعی این مطلب نمیرسد وعلم وفلسفه همیشه عقب تر از انتظارات وتفهیم کردن انسان است وگاهی به جای انکه موضوع را ساده واثبات کند در شناخت واقعی مشکل افرین میشود ومانع بوجود میاوود کهتاحدودی این مقاله ذکر شده انجام داده است—ایا میتوان گفت جامعه فرانسه دراینده نزدیک به کدام منشور وبه کدام هدف ها نزدیک خواهد شد؟؟!1- درباره دین یهودیت ومسیحیت مقاله اشتباه فاحش کرده است- هدف دین مسیحیت تنها اصلاح دین یهودیت نیست مسئله راباید اینطور فورمول بندی کرد- که دین یهودیت ناب قطار را تالب بندر اورده است دین مسیحیت ناب قطار را سوار کشتی کرده است به جای دیگر برده است- انسان طبیغی است که مداوم میخواهد اصلاح کند که امروزهم توجه این اشتباه شده- است- دریکی از اسناد فاش شده ویکی لیکس نمایده امریکا اقای جون به قانون مهم اشاره کرد کهمن در باره مذهب به ان اشاره کردم- فرمودند اول باید برنامه پیاده شده دربستر وفضای گذشته به بهترین برنانه هائی که میتوانستند بر سند رسیدهاند یانه وحال تغیرات لازمی که بستر ساز ی وفضای جدیدمطرح است بخوبی درک کرده اند یانه وحال ان برنامه های ناقض راچگونه میبایست بهبهترین برنامه های دربستر جدید وفضای جدید تبدیل کرد فکرکردندیانه-ادامه دارد